2. subregional 2-3.5.2015

Měsíc před závodem tenhle víkend vypadal na docela velkou akci: jet dvoumetr je naše „skoropovinnost“, 70cm je potřeba občas také provětrat a v ARI contestu na KV jsme měli obhajovat (národní) glejt.

Realita ale byla jiná. Kombinace zdravotních problémů, pracovních povinností a rodinných okolností způsobila, že půl hodiny před začátkem závodu jsem dorazil do Chotěšova sám.

Při příjezdu jsem s povděkem konstatoval, že podstatná část našeho pozemku je díky Otovi vzorně posekaná … tím ale dobré zprávy skončily. Zběžným pohledem jsem zjistil, že patnáctimetrové hábině upadlo fázovací vedení (což je sice nepříjemné, ale vzhledem k síle větrům minulý týden to mohlo být podstatně horší) a že nemáme kde spát. Prostě zavřené dveře do „skladu použitých operátorů“ se nedaly otevřít ani použitím inteligence a ani použitím přiměřené síly.

Instalaci zařízení už mám nacvičenou a tak zbylo ještě trochu času … na školáckou chybu. Porušil jsem totiž zlaté pravidlo že to, co funguje, není třeba vylepšovat - tím méně deset minut před začátkem závodu a udělal upgrade DXlogu který používáme z ver. 2.2.9 na 2.2.11.  Chrisovi se tam ale vloudila chybička v přepínání módů z klávesnice což mi přineslo pár horkých chvilek, než jsem to pořešil.

Před devátou večer mě přijeli posílit Láďa OK1DGU a Mirek OK1JMJ a protože se jim povedlo vyrazit dveře do naší ložnice (udělali to s citem, takže to spraví plechovka tmelu a nemusíme shánět nové dveře) tak bylo i kde spát a tak jsme v závodě pokračovali ve třech.

Vlastní závod byl tentokrát docela utrpením, díky 41km vzdálené stanici která si pořídila kotlík. Jen co zmáčkli PTT tak se zvedl šum na celém pásmu, když telegrafovali na 144.137 tak to znát ještě nad 144.600 a když jeli na 144.229 tak byli čitelní i na 144.296 (a tím čitelní myslím naprosto srozumitelný signál za 57 podle mé IC746). Většinu „pachatelů“ znám osobně ale telefon na nikoho z nich jsem neměl po ruce, na pásmu jim už nadávali jiní a tak jsem je tentokrát nechal žít. Ale do příštího  závodu to budeme muset řešit, protože takhle se jezdit nedá. Jinak se „během mé služby nic zvláštního nestalo“, prostě standardní průběh závodu.

Nakonec jsme spáchali 325 spojení za 90 tis. bodů, takže s výsledkem panuje spokojenost.